יום חמישי, 28 באוקטובר 2010


קלמנטינות כתומות ירוקות

שבת בבוקר, הרוח הסתוית של הים מגיעה עד אלינו.

הילדים מתעוררים מוקדם, כמעט מוקדם מידי,

מה יעיר אותי ויהפוך אותי תקשורתית אליהם?
אפייה..

אנחנו יוצאים לעץ המקסים שלנו בחצר,

עץ עמוס בקלמנטינות בצבע ירוק וצהוב

הן כל-כך עסיסיות וריחניות שאי אפשר להתאפק..

מספרת להם שבאחת הפגישות הראשונות שלי עם אבא שלהם

הוא לקח אותי לסיבוב היכרות עם הגינה ושם הוא הכיר לי כל

עץ שהוא ואחיו נטעו כשהם היו קטנים. על כל עץ היה לו סיפור קטן

כל סיפור שלו חשף בפני חלק נוסף מהאישיות הנדירה שלו,

הרגע הזה היה עוד אחד מהרגעים האלה שגרמו לי להתאהב בו..
אנחנו קוטפים המון קלמנטינות ונכנסים בשמחה למטבח,

לאפות את עוגת הקלמנטינות האהובה של אמא שלי

מתכון לעוגת סבתא עירית

5 ביצים

1.5 כוסות סוכר

חצי כוס שמן

1 כוס מיץ קלמנטינות

2 כוסות קמח

שקית אבקת אפיה

שקית סוכר וניל

להפריד חלבונים וחלמונים, להקציף את החלבונים עם כוס סוכר

את החלמונים לבחוש עם חצי כוס סוכר ולהוסיף לקצף

תןך כדי הקצפה להוסיף את השמן

אחר כך את המיץ

כוס קמח, אבקת אפיה וסוכר וניל ועוד כוס קמח

לאפות התנור שחומם מראש ל180 מעלות למשך בערך 40 דקות.

כשמוכן אפשר לפזר מלמעלה אבקת אפיה.

הטעם של העוגה מזכיר לי את הילדות שלי, הקלמנטינות מזכירות את הילדות של רזי

רואה את ילדיי ושמחה בפירות המשותפים שרזי ואני יצרנו

מוצאת את עצמי למחרת צובעת אריחים וכלים בצהוב ירוק כמו הקליפה
בכתום כמו הצבע של הפרי

חושבת שגם הירוק הוא תוצאה של עירבוב צבעים מופלא:

צהוב וכחול, שמש ושמים

שהכתום הוא ה"תינוק" של האדום עם הצהוב

הערבובים המדוייקים שיוצרים משהו חדש וטוב,

כמו הפירות על העץ, כמו העוגה הריחנית שאפינו,

כמו הילדים העירניים שלי..

7 תגובות:

  1. מקסים, אפיתי היום לילדים ולא נשארה אפילו פורסה לנחמה!!!
    שיהיה המון בהצלחה

    השבמחק
  2. אימוש יש לך אחלה דברים אני אוהב את איך שאת עובדת אוהב יהלי שרון :) :)

    השבמחק
  3. אמאאאאאאאא אני אוהבת אותך ותמשיכי לעשות את הכלים שלך הכי טוב שלך והכי יפה שלך אוהבת הכי בעולם ליבי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אי לאב יו...

    השבמחק
  4. מקסים!!! אני חולה על קרמיקה שנצבעת בגוון צבעים, ונראה שאת עושה עבודות מהממות, עם מלא אהבה! בהצלחה

    השבמחק
  5. מקסים! עבודות ציבעוניות ומדהימות בדיוק כמו שאני אוהבת...בהצלחה

    השבמחק
  6. שרון את מלאת אור!שמחתי לפגוש אותך אתמול בקולאז סייל של קרן שביט - אל תשכחי להביא לי להיום לבבות ופרחים!
    נשיקות
    עדה

    השבמחק
  7. איך נרשמים לבלוג המקסים הזה? לא הצלחתי...
    עדה

    השבמחק